söndag, oktober 01, 2006



Jag mår dåligt. På ett genuint kvinnligt sätt. Jag vill ligga och se på dålig film och frossa i fett och socker, utan att någon ser på mig med nedvärderande blickar. Och jag vill att ingen ska bry sig om att jag är ful, tjock, luktar illa samt är allmänt lat och odräglig. Kanske har det gått över imorgon, eller iaf troligen om någon dag.

En av de bättre sakerna jag gjort i mitt liv på siståne är att bli med katt. Det är så himla trevligt med en liten luddig sak som rusar runt och leker med allt som skramlar och rasslar, och ligger och sover överallt och bits i fötterna. Den behöver inte ens vara gosig, det är trevligt att bara ha lite sällskap som inte kräver så mycket mer av mig än lite gos då och då och lite mat då och då. Och han tycker om mig även när jag är dum. Och han kommer och gosar när jag mår dåligt.

Igår var det inflyttningsfest. Det var roligt. Det var fulla tonåringar, vattenpipa, final countdown, Laibach, eurodisco och husrundturer. Och en närapå total avsaknad av små blonda flickor. Istället var det en stor närvaro av lantiskillar med ful dialekt och fult hår. Och hur kom den där jobbiga prettokillen som alltid är med på allas kalas hit? Och varför kom Dennis och Carolina inte hit förren efter ett? Och varifrån kommer all sprit? Och var är alla? Och varför är dörren till Fredrics rum låst? Och hur full kan en 17åring bli utan att dö? En av Josefs kompisar Maja Långstrump, vars fest vi var på förra helgen, var här. Hon är söt ( nej! vild och farlig!). "Men, men", sa hon när hon såg mitt och Josefs rum. "Delar ni säng? Är ni liksom kära? Är inte du lesbisk?!" Yes! tänkte jag. Sånna flator som jag i så fall skulle vara är så himla snygga! En person som jag totalt omvärderat på siståne är Långstrumps sambo Anna. Jag har träffat på henne lite överallt sen gymnasiet nån gång, och alltid tyckt hon varit lite dum, pretto och sådär dum-flickig. MEN. Hon är ju grym! Jätterolig, fullkomligt hejdlös och ostoppbar, en social ångvält fast på ett trevligt vis och med rolig dialekt. Och nästan kompis med Mona Sahlin. OCH har trendriktiga jeans.

SImon and Garfunkel- The Concert in Central Park ( vinyl)