måndag, september 25, 2006

Ang förra helgen:
En mycket trevlig helg.
Vi var på flatfest i fredags, roligt. Inte en enda liten blond flicka, och alla killar som var där hade skägg, utom Josef som hade tiara och tanthalsband. Det var fint. Ett jättestort hus långt bort i Mölndal, komplett med balkong, trädgård, plommonträd, fjällstugekök, flator, hängmatta, chokladsås, kolasås, gammalt kaffe, tandborstgrodor, ett troll i källaren samt flatpop och schlagerdans. Det var så himla skönt att vara utan de små blonda tjejerna! Jag har inte riktigt fattat hur mycket de tar upp av vanliga fester. Kanske är det bra att de som flickor tar plats, men inte bra är sättet de gör det på. Genom att tillfredställa de närvarande killarna och vara allmänt välrakade, välsminkade, lagom uppseendeväckande, ropa tjejiga diskantrop som går rakt in i hjärnan och förorsakar en för tidig död. Trevliga och söta. Den totala avsaknaden av dessa gjorde kvällen till en av de bättre på länge.

Sen på lördagen skulle vi vart på bokmässan, men då Josef var för bakfull, eh hrmpf, trött, för detta, blev det vampyrfilm istället. Hemma hos Karin (och Janne) i Gamlestan, med widescreen- tv, popcorn, råttan Malte i soffan och Queen of the damned till klockan två på natten.

Så kom söndagen. Det var bokmässa, och vi kom äntligen dit. Mina favoritmontrar blev
Gustav Frödingsällskapets, där kunde man få sin favoritdikt uppläst;
Stig Dagermansällskapets, dit jag gick med en lista på böcker och hade inse alltings spektakulära meningslöshet skrivet på bröstet, vilket förorsakade en liten diskussion, samt kraftigt rabatterade priser;
Bibliotekets, där man fick en heliumballong En bibliotikarie frågade mig om jag brukade gå till bibblan. Jag svarade ja.
"mhm, varför? för att läsa, låna skivor, böcker, filmer...? "frågade hon.
"Nä för att det luktar gott," svarade jag. Varvid hon tittade konstigt på mig och gick.
RFSU:s, givetvis. kondomer och tävling, där jag faktiskt har ett litet hopp om att kanske vinna! RFSU är mina favoriter.
Jag såg 15 kändisar, däribland de på Frank, Viveca Lärn, Lasse Åberg, Morgan, sexexperten på expressen Katerina Janousch och Robert Aschberg och Jan Guillio! En anständig mängd, måste jag säga.

Sen gick vi hem till John och åt langos tills vi kräktes.