fredag, september 08, 2006

POLITIK

Idag har jag röstat. Det var lite roligt. Eller ja, roligt och roligt, men det känns alltid lite roligt att rösta, även om det kanske inte gör så stor skillnad och alla politiker ändå är småborgerliga wannabe karlslokar. Folkpartiet/Spionpartiet hade väldigt många valsedlar kvar i sin lila valsedelslåda. Maja tog en valsedel och skrev " ut med packet in med spionerna!" Roligt.

I morse pratade jag lite med Gudrun. Hon är lite av min idol. Att stå ut med så mycket skit som hon har gjort genom åren och ändå upenbarligen vilja ha mer visar kanske på en aning massochism, eller så är det så att hon helt enkelt tycker att det hon gör är så viktigt att hon måste fortsätta trots all dret. Vad man nu än tycker om Gudrun, måste man erkänna att hon är en fantastisk politiker. Hon håller finfina tal, är en outstanding retoriker och kan hantera/manipulera medier som ingen annan, möjligen undantaget Marilyn Manson. Ja, Gudrun är fin.

En sak till:
Jag skulle vilja veta hur många som läser det jag skriver här. Om alla som läst detta skriver en kommentar, bara ett hej eller flasklock räcker, om man vill kan man ju skriva något uppmuntrande eller en liten redogörelse, men jag vill bara veta hur många som regelbundet läser.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag jag jag jag!

08 september, 2006 20:48  
Anonymous Anonym said...

Pappa säger:

Jag!

09 september, 2006 13:45  
Anonymous Anonym said...

flasklock

09 september, 2006 17:08  
Anonymous Anonym said...

bu!

11 september, 2006 15:37  
Anonymous Anonym said...

flasklock zwei

12 september, 2006 21:05  
Anonymous Anonym said...

Nemi älskar också Carola, i smyg:

http://magnus.gedda.se/nemi_popup.php?strip_start=754&strip_end=11

12 september, 2006 22:55  
Anonymous Anonym said...

Jag!

15 september, 2006 23:37  
Anonymous Anonym said...

jag!

16 september, 2006 10:53  
Anonymous Anonym said...

Currywurst är jätteäckligt, jag har provat!

21 september, 2006 21:52  
Blogger nils said...

jag läser också. fast med lite mellanrum, så jag får läsa ganska mycket åt gången. Jag vet inte om jag tycker det är bättre men jag har ett bra argument för varför det skulle det vara det, och det lyder såhär:
Det är precis som med godis. Det är mycket bättre för tänderna att äta två kilo godis på en gång än att bara äta en liten godisbit då och då. Och detta motsägs inte av att det skulle vara sämre för magen, för i det nya borgarsverige tänker vi bara på den som sitter högst upp.

26 september, 2006 01:24  

Skicka en kommentar

<< Home