onsdag, augusti 30, 2006

Vi var i Värmland/Dalsland på Majas landställe i helgen. Där plockade vi svamp, lingon samt en gnutta blåbär, spelade krocket samt hade högläsning ur mumin och sov sked. Det är fint att somna till högläsning i en multisked.

Efter att vi hade ätit svamp, plockat svamp, levt och andats svamp, kom jag på att jag fortfarande inte tycker om svamp. Jag tycker liksom om smaken, men inte konsistensen. Den är liksom för... svampig. Efter denna orgie i svamp, har vi nu torkat svampen (oergört husligt). I början var det en rågad plåt. i slutet små skrumpna bitar här och där. Andar husliga saker jag gjort är att koka lingonsylt. Den smakar hemskt mycket mer lingon än köpesylt. Och godare och inte så söt. Jag är så huslig!

För övrigt är det enda rätta sättet att spela krocket att göra en godtycklig bana runtom i hela trädgården, gärna runt huset eller runt och emellan äppelträden och sådär. Genom hallonbuskarna, över potatislandet, i brant nerförsbacke. För varje omgång bör göras en ny spelplan, så man inte får in någon slags vana eller taktik eller så. Till en äkta omgång krocket krävs mycket tid...

Sen badade vi nakna i solnedgången.

1 Comments:

Blogger Anna said...

det där sista ger inlägget en sliskig eftersmak. mm, i love it

30 augusti, 2006 22:46  

Skicka en kommentar

<< Home