torsdag, oktober 05, 2006

Jag ringde äntligen till socialen, för att få någon slags försörjning. Efter en massa frågor om var jag bor, vad jag gör och sådär, kom då frågan Hur jag bor.
- I ett kollektiv på tre.
- Jaha. Två tjejer då?
- Nä en kille och en tjej.
- Jaha, och ni är BARA kompisar?
- Ja.
- Ni har inte sex?
- Nä.
- Jo för isåfall, om det är en sambo, måste flickvännen eller pojkvännen komma med och vara med på handläggarträffen.

Jag undrar. Vad gör det för skillnad rent ekonomiskt vem jag knullar med eller inte? Tänk om jag skulle bo med en KK? Eller en gång varit full och knullat med min KOMBO? Alltså, kan hända gör det skillnad för själva mig och mitt underliv med vem jag knullar, men inte för min ekonomi. Och framförallt har inte socialen med att göra med vem jag knullar. Jag undrar jag undrar jag undrar.

Vad är skillnaden för socialen om jag bor med kompisar i solidaritet eller med en sexpartner i solidaritet?

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är alldeles för okristligt att inte ekonomiskt stödja sin madrass, det är ett kulturellt mönster som instifftades av moses på arrarats berg och sedan praktiserats av alla goda muselmaner och vikingafädrar. Se bara på Arvid i den där boken du vet.

Och att ekonomiskt stödja vänner är också alldeles okristligt, först och främst är det dumt för vänner betalar aldrig igen och du har ju dessutom absolut inga skyldigheter mot människor som du inte är släkt med ( allmänt faktum ).

06 oktober, 2006 12:49  
Anonymous Anonym said...

vänner som du inte är släkt med och inte knullar med då alltså..

06 oktober, 2006 16:59  
Anonymous Anonym said...

är ni inte fyra föresten?

06 oktober, 2006 19:42  
Anonymous Anonym said...

K ska försöka få dem att tro att hon fortfarande bor i björkekärr

07 oktober, 2006 13:20  

Skicka en kommentar

<< Home