fredag, juli 21, 2006

Jag har sommarlov! Antligenantligen. Det ar varmt, jag ska snart ata glass.

Det ar de allra sista skalvande dagarna nu. Alla aker hem till sitt. Lamnar Berlin bakom sig, som ett lyckligt eller olyckligt minne. Det ar lite sorgligt. Allting har avskedets ljuva svarmod, allting gors nu for sista gangen. Sista gangen bada vid tradet massa manniskor hela dagen. Sista gangen sitta massa manniskor i en park och dricka Sekt/Apfelschorle. Sista gangen i skolan. Sista gangen ata glass pa balkong. Sista gangen helt meningslost flanera omkring och nastan braka om vart man ska ga in. Sista, sista, sista. Det ar sorgligt. Jag kommer sakna det, livet jag levt har nu i ett halvar. Det har varit fint. Inte alltid, saklart, men faktiskt for det allra mesta. Och det fula bleknar i nostalgins skarpa sken.

Hemma finns gamla vanner och kollektiv, billig potatis och bussar och sparvagnar som aldrig ar i tid. En rod cykel, min egen sang, en griffeltavla, en flicka som kan allt om mossor men inte ar sa bra pa pingis och en pojke som kan vanda pannkakor i luften. Dar finns vind och normal trevlig temperatur, dar finns en skog med ackliga grodor i. Dar finns horisontellt regn, riktiga badsjoar, myggor, en lekpark och orangea hus.

Just nu langtar jag inte alls hem. Det ska bli trakigt att komma hem. Vad jag helst vill, ar att bo har, men att alla andra ocksa ska bo har. Utan tvekan kommer jag att flytta tillbaka nar jag blitt stor och frisk och rockstjarna och estradpoet och snygg. Och jag tar med mig det lilla (stora) jag saknat.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag längtar tillbaks till berlin. Även om gbg faktiskt är helt ok. I dag har vi hängt på kellys, det var ett bra tag sen sist, men lika bra som alltid. dock kastades det alldeles för lite pil, och var aldeles för många "härliga" karlsloksgöteborgare, som hette saker som putte/bosse/hampa vid vårt bord. ska det bli skönt att få hem dig igen..

22 juli, 2006 02:10  
Anonymous Anonym said...

I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
»

12 augusti, 2006 18:23  
Anonymous Anonym said...

I like it! Keep up the good work. Thanks for sharing this wonderful site with us.
»

17 augusti, 2006 22:38  

Skicka en kommentar

<< Home