måndag, juli 10, 2006

SUPERHJÄLTAR, GURKMEJA OCH POP.

En av de roligaste kvällarna/nätterna/mornarna i Berlin infann sig i lördags. Superhjältefest. Nügo jag planerat länge, men som äntligen blev av. Det fina var att alla hade klätt sig fint och riktigt satsat pü sina kostymer. Sailor Moon var där, Gurkmejamannen var där, Superpiraten var där. Charlie the Warrior princess var där, Soul Sisters var där, tvü vindruvor var där. Superflugan var där, Jean d'arc var där och Undergrundspoeten K var värdinna. Jag var randig och jag hade KJOL. Jag kända mig ganska superhjältig, fast jag süg nog egentligen mest ut som en randig boll med pinnar pü, som ett randigt kastanjedjur. Maja var prickigt het i hotpants. Josef var brungul och hade söta hornögon.

Det fina var inte bara fina att alla var sü fina, utan även att alla var sü glada. Inte speciellt fulla ens. Det är annars nügot detta gänget är bra pü. Att vara fulla alltsü. Det var dans och roligt tills mina nya CP-grannar hällde vatten pü de som rökte. Eh. Vad hände med det där att knacka pü dörren? Och klockan elva en lördag (när Tyskland just tagit brons i VM) für man faktiskt lüta mycket. Och att hälla vatten pü folk är INTE konstruktivt.

Sen gick vi pü hemlig 80talssyntpopklubb. Det är roligt att gü runt i staden i superhjältekläder. Münga vill prata. Münga tittar konstigt. Det 80talssyntpopklubben var liten och hade fiskar mülade pü väggarna. Josef kom i extas av musiken och dansade oavbrutet i hunda ür, tills natten blev dag. Jag räddade honom med en poets kyss innan tönroshäcken han växa sig alltför hög runt dansgolvet. Utanför klubben stod en hammock utan mjukdynor som man kunde gunga i, se solen gü upp i och höra S-Bahntügen dundra förbi i. Nils kom förbi med sin tigeroutfit. Med en tigers relativa söthet och lathet. Sen var det morgon. Klubben stängde. Bagerierna öppnade. Vi gick hem och üt toast. Sen sov vi. Jag sov sked med Josef pch Maja sov sked med Nils.

Vid sisüdär tre vaknade vi. Vi üt toast med mycket ost pü, eller i dü. Sen gick vi och sov. Vaknade vid ütta. Gick och drack kaffe och üt türta. Frankrike och Italien spelade final. Vi ükte till Prenzlberg och üt thaimat. Sen ville Maja till Fanmeile. Jag tyckte vi skulle dit och prata fejkitalienska eller fejkfranska, beroende pü vem som förlorat. Vi ükte hem. Det var natt.

Med stora krafter kommer stort ansvar.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

mitt liv är en vägg om man jämför med ert.

jag ligger på golvet.
jag har köpt jeans.
jag är fortfarande sjuk efter roskilde.
karlslokarna i mitt liv tar för mycket tid.
jag känner att det kanske vore trevligt om ni kom hem snart så att jag inte ruttnar.

hejdå!

10 juli, 2006 17:54  
Anonymous Anonym said...

En bra kväll och dag kan man säga, mycket bra till och med!
På tillfälligt besök i gbg, ska äta mat snart, bussen tog lång tid, jag är trött och lite förvirrad..

11 juli, 2006 20:11  
Anonymous Anonym said...

Here are some links that I believe will be interested

05 augusti, 2006 23:32  
Anonymous Anonym said...

Interesting website with a lot of resources and detailed explanations.
»

11 augusti, 2006 09:46  
Anonymous Anonym said...

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»

16 augusti, 2006 17:05  

Skicka en kommentar

<< Home