onsdag, maj 10, 2006

Världens bästa låt.

Jag tänkte på en visa. Jag sjöng den för mig själv. Jag kom på att det kan vara VÄRLDENS BÄSTA LÅT. Trots att jag inte tål äpplen.


Om du har ett äpple vill du dela det med mig
i en äppelmelodi?
Eller vill du ha ditt goda äpple för dig själv
och inte få nån melodi?
Dela med sig, eller snåla?
En vanlig fråga får man tåla
Om du har ett äpple vill du dela det med mig,
eller tar du hela själv, VA?

Får du en ny fotboll låter du mig vara med
jag som inte är så bra?
Eller är det bara dom som skjuter jättehårt,
eller spelar med i lag?
Dela med sig, eller snåla?
en vanlig fråga får man tåla
Får du en ny fotboll låter du mig vara med,
eller får jag stå och titta på?

Du som räknar jättebra förklarar du för mig,
du som är så jätteklok?
Eller håller du för handen så att ingen ska få se,
hur långt du hunnit i din bok?
Dela med sig, eller snåla?
en vanlig fråga får man tåla
Du som räknar jättebra förklarar du för mig,
eller håller du för handen?


( Man kan ju byta ut äpple mot nåt annat, tex morot.)

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

I love your website. It has a lot of great pictures and is very informative.
»

16 maj, 2006 16:14  
Anonymous Anonym said...

Very pretty site! Keep working. thnx!
»

16 maj, 2006 16:26  

Skicka en kommentar

<< Home