tisdag, maj 16, 2006

Det här med Vapnet och modifierad norrlandspop

Jag kom över lite ny popklappspop, dvs Vapnet. Jag hörde en låt och fick en flaschback. Vintern 05/06 skulle kunna sammanfattas i en Vapnetlåt. Visserligen skulle hela livet kunna vara en Vapnetlåt, men...

( till Maja, Josef, Anna, Dennis-Alice, Pandan och till Snögubben. Och lite till Marinbiologen och Brevbäraren, men verkligen inte till kalsongdansafrikaner, klumpfiskar och en skäggig karlslok)


Studiegången 3-4 & 16

Sneddar ut, ut över parken
Sanaroriets klockor klingar
klingar jul, klingar jul för mig

För jag har fångat något värt
en lägenhet, en helt ny värld
allt är konstigt
men Studiegången förstår

Under balkongen står afrikaner och pratar telefon dygnet runt jämtjämtjämt
M spelar Vapnet, popklappen synkar musiken
och jag är lycklig, hur vi står och tittar ner
"kom hit" skriker dom "så vi kan skratta i mjugg åt er och dina wannabedreads, sprida köttmatsos i hela huset och stjäla din tvättid!"

Du höll mig du höll mig
Studiegången
Jag håller ihop tack vare dig
Studiegången

Förfest fest efterfest, samma personer samma sak igen
ett selektivt urval kan man kalla det
eller begränsat umgänge
för vi är allt som finns

Du höll mig du höll mig
Studiegången
Jag håller ihop tack vare dig
Studiegången




(Maja förresten, minns du? En fin dag för nästan exakt ett år sedan...

K: ...den där staden där alla vet vem du är utom du själv
sen när du är över Hallandsåsen kan vägen ta dig vart som helst
vägen glittrar utanför jag har shotgun och du kör

som Thelma & Louise, med Brad i baksätet
fast utan stup och utan Brad
men med handklapp och Jimmi Dean

M: I min stulna puegot
eller hyrda, men ändå
rör jag mig sakta söderut
lämnar staden där alla vet vem jag är utom jag själv

I min stulna puegot
eller hyrda men ändå
rör vi oss hastigt med eufori
mot staden där alla vet vilka vi är utom vi själva)

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Klart att jag minns, sånna fina minnen glömmer man inte i första taget:)

vi måste ta en roadtrip snart
när du kommer hem
utan mål bara köra
i min stulna skoda eller lånade men ändå


kram

16 maj, 2006 19:30  
Anonymous Anonym said...

Vettu!

Jag tänkte på precis samma sak när jag hörde den låten :-D

16 maj, 2006 19:47  
Anonymous Anonym said...

Det har faktiskt blivit lite inslag av kalsongafrikan i mitt liv nu men jag fixade nog bort det genom allmän otrevlighet och bögerianklagelse. *puh*

åååh kristina

/Anna

20 maj, 2006 11:51  
Anonymous Anonym said...

våra ben är så vackra

så graciösa
så perfekta

25 maj, 2006 22:33  

Skicka en kommentar

<< Home