måndag, november 06, 2006

Hår som hår är det inte. Allt hår är olika, och förtjänar därmed olika behandling. Jag tänker såhär:

1. rakar jag håret under armen, blir det kli och utslag. Därför klipper jag, för jag vill ändå inte vara hur hårig som helst. Dessutom är det fint med lite hår. Finare än gammal skabbig stubb iaf.

2. Tänk ett plåster på tån. Tänk hår på tån. Tänk att ta bort plåstret från tån.

3. Däremot raka ögonbryn är inte bra. Det kan verka roligt under tiden, men är det snart inte. Inte bara för att jag ovivelaktigen rakar fel, utan även för att det blir fult under utväxten. Samt är förenat med livsfara. Att raka så nära hjärnan alltså.

4. Slöraka/klippa benhår är bra, av samma anledningar som under 1. Samt det faktum att ett ordentligt rakbehandlat ben snabbt blir stickigt och hårt. Och det är FELFELFEL. Man ska vara mjuk och gosig. Att slöraka innebär att raka dåligt, så håret inte försvinner utan bara blir kortare.

5. Så, hur blir det då med biinilinje och annan extremt generande hårväxt? Som vanligt. Klippa lite, ansa, men absolut inte raka. Jag kan inte tänka mig nåt värre. Skulle vara vaxa då. Imagine the pain. Imagine the kli. nejnejnejnej.

Jag läste i Metro att 80% av alla unga tjejer kör brazilian. De yngre helt hårlöst, och de äldre med en liten sparad landingstrap- tofs.

Jag tror inte på det. Ingen jag känner gör så, vilket måste innebära att ALLA andra gör det. Och det tror jag inte. Jag har inte ens på Valhallabadet sett nästan någon helt hårlös. Eller är det som vanligt, tro, att jag lever i helt fel urval? Att de statisktiskt korrekta människorna finns någon annanstans? Och var finns iså fall de? Eller de i en egen stad(istik)sdel, och drar upp statistiken så vi andra ska känna oss osäkra och tänka oh my gooood jag måste rakarakaraka vaxavaxavaxa köpa dyra produkter! Eller är det Metro som inte kan läsa statistik?
Jag anar en komplott!

FUCK YOU TYRA BANKS!