tisdag, mars 21, 2006

Berliner Luft

Jag har gjort en spaning. Luften i Berlin är inte ren. Om en till exempel snyter sig, blir inte snoret, som brukligt är i Björkekärr, vanligt snorfärgat, utan brunt med dragning üt grütt. Näsan är även ständigt innuti lite kliande och torr. Och jag har kommit pü en förklaring till varför tyskarna är sü fula. Eller kanske inte fula, men ickesnygga: det luften gör i näsan gör den även pü huden. Torrt och hemskt, med följd att en blir ful. Och sü röker de överallt. Mina lungor...

Angüende skolan:

subjekt och prädikat
jag kan mig aldrig lära
vad som är subjekt och prädikat
jag säger till läraren:
det var ett förbannat tjat
om subjekt och prädikat

Fö vill jag püpeka att min Tysk- tyska ordbok heter DAF.

Angüende trend och uteliv:

der Skandinavische indie pop klub
http://christian-tyrann.de/

dagens tyska ord:
der Prahlhans, "e

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

det kommer att gå strålande. STRÅLANDE!

22 mars, 2006 23:49  
Anonymous Anonym said...

Idag har jag varit på instutitionsstyrelsemöte (fråga mig inte hur jag hamnade där) och proppsat för ny kaffemaskin, men nej, studenter är tydligen inte värda kaffe som smakar godare än råttgift ur en maskin som inte ibland tar pengar utan att ge kaffe, eller råttgift, eller vad det nu är..
jag krånglar till det.
Om man går över motorvägsbron strax nedanför olskroken blir snoret också brunt, vilket samanträffande.

23 mars, 2006 23:27  
Anonymous Anonym said...

Annars skulle ju den tysk-amerikanska ordboken hetat DAF :-D

24 mars, 2006 12:04  
Anonymous Anonym said...

hmmm, jag får lite ont i tårna när jag tänker på DAF alltså.

24 mars, 2006 15:15  
Anonymous Anonym said...

små poppare med converse får ta o hålla sig borta när tunga synthare hoppar upp och ner alltså

24 mars, 2006 18:59  
Anonymous Anonym said...

Men jag är inte poppare..
och jag hade inga converse
men det var rätt kul...
trots tådöd.

25 mars, 2006 12:16  
Anonymous Anonym said...

Va? Är inte du poppare?? =)

26 mars, 2006 12:50  
Anonymous Anonym said...

Jag kanske är lite poppig, men inte poppare!
Det här med kategorier och fack alltså.

26 mars, 2006 16:39  
Anonymous Anonym said...

tihi

27 mars, 2006 15:22  
Anonymous Anonym said...

jag är snorig

27 mars, 2006 16:53  

Skicka en kommentar

<< Home